{"id":869,"date":"2009-08-27T00:00:00","date_gmt":"2009-08-26T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.motoplus.nl\/nieuws\/schwantz-terug-in-zadel\/"},"modified":"2009-08-27T00:00:00","modified_gmt":"2009-08-26T23:00:00","slug":"schwantz-terug-in-zadel","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.motoplus.nl\/nieuws\/schwantz-terug-in-zadel\/","title":{"rendered":"Schwantz terug in zadel"},"content":{"rendered":"<p>Als er iemand bij leven al een legende genoemd mag worden, dan is het Kevin Schwantz wel. Ondanks het feit dat de spectaculair sturende Texaan in zijn carri&egrave;re &lsquo;slechts&rsquo; &eacute;&eacute;n wereldtitel in de 500 cc-klasse veroverde en dat inmiddels alweer zestien jaar geleden is, is Schwantz nog steeds mateloos populair. Genieten van &rsquo;s mans rijkunsten kan aanstaande zondag als Schwantz drie kwartier voor de start van de MotoGP race in Indianapolis nog een keer op zijn Suzuki RGV500 stapt voor wat demorondes. Het zal de eerste keer sinds zijn pensionering zijn dat de Amerikaan weer op de tweetakt rijdt. &lsquo;&rsquo;Ik heb er al wel een paar keer op gezeten en we hebben er een setje nieuwe Michelins voor. Ik zal me in ieder geval niet proberen te kwalificeren voor de race&rsquo;&rsquo;, tempert Schwantz lachend alvast het enthousiasme. Maar wellicht dat er nog wel een van zijn befaamde wheelies inzit&hellip;. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Als er iemand bij leven al een legende genoemd mag worden, dan is het Kevin Schwantz wel. Ondanks het feit&#8230;<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"rank_math_lock_modified_date":false,"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-869","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-nieuws"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/869"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=869"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/869\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=869"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=869"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.motoplus.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=869"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}