Nieuws

Warmdraaien 8 – 2015

Soms lijkt alles wat ze bij BMW in München aanraken, in goud te veranderen. Sinds de magere periode tussen 1970 en 1980 kon worden afgesloten – mede dankzij de in september 1980 op de IFMA in Keulen gepresenteerde BMW R80G/S – ging het alleen maar bergop met het Duitse merk. Naast die G/S, in feite bedacht als noodsprong om met weinig financiële middelen toch een nieuw model te kunnen presenteren, volgde in 1984 de K100-viercilinder en daarmee werd het ouwe-lullen-imago langzaam maar zeker afgeschud.

Waar dat allemaal toe heeft geleid hebben we het afgelopen decennium mogen ervaren: met de GS-serie heeft men al jaren de beste verkopende motor van Europa in huis, daarnaast is men niet alleen in het toersegment toonaangevend met de R1200RT en K1600, maar domineert ook de supersportscène met de S1000RR. Jaar na jaar worden er nieuwe verkoop- en omzetrecords gevestigd en ook in de Motor van het jaar-verkiezing (zie ons vorige nummer) speelt het merk een leidende rol.

Klik hier als je de volledige column van MotoPlus-hoofdredacteur Eric Bulsink wilt lezen.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

7 september, 2024

JT Nesbitt heeft al veel motorfietsen ontworpen – zo ook de Confederate bikes. Samen met Bienville Studios ...
Fijn Triumph privé-projectje

Fijn Triumph privé-projectje

6 september, 2024

Tijdens Glemseck 101 nabij het Duitse Stuttgart heeft Triumph een bijzondere special op basis van de Scrambler 400X ...
Elektrische comeback van Can-Am

Elektrische comeback van Can-Am

6 september, 2024

Twee jaar geleden werden ze al aangekondigd, en begin 2025 moet het dan zo ver zijn: de comeback van Can-Am met de ...

Overig nieuws