Nieuws

Vergelijkingstest 3 muscle-bikes

Er zijn van die juweeltjes die de motorwereld wat extra kleur geven, de Triumph Rocket 3 is er daar zonder twijfel één van. De voor dit jaar volledig nieuw opgetrokken dikke Brit schrijft superlatieven in hoofdletters, zeker wat betreft het blok: 2.458 cc longinhoud, 221 newtonmeter koppel, dat doet geen andere motor hem na!

Harley’s FXDR114 komt qua cilinderinhoud een beetje in de buurt, terwijl Ducati’s Diavel 1260S wat betreft topvermogen aardig in het spoor van de Brit blijft. Iedere fabrikant vliegt het thema muscle-bike dus duidelijk op een heel eigen manier aan. Ducati zet met zijn hoog gecomprimeerde, toerengretige 90°-V-twin vooral in op sportiviteit, zoals je natuurlijk ook van het Italiaanse merk mag verwachten. Harley-Davidson daarentegen predikt met zijn langeslag 45°-V-twin vooral authenticiteit en ontspannen, laid back cruisen. En de Rocket 3R met zijn immense driecilinder lijnmotor zet in op souplesse.

Heel verschillende interpretaties van hetzelfde thema kortom, elk met zijn eigen voors en tegens. Welke smaak uiteindelijk het prettigst over de tong rolt? Daarover lees je alles in MotoPlus 19/2020, die vanaf 2 oktober in de winkel ligt!

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Ultieme Supersport van MV Agusta

Ultieme Supersport van MV Agusta

2 november, 2024

MV Agusta omschrijft de F3 Competizione met 1001 gelikte marketingtermen, maar eigenlijk wil de Italiaanse ...
Eerste indruk: Honda X-ADV

Eerste indruk: Honda X-ADV

2 november, 2024

De X-ADV weet sinds zijn introductie in 2016 flink wat zieltjes voor zich te winnen door zijn avontuurlijke ...

Overig nieuws