Premium

Lezerstest Kawasaki Hybride-modellen: het nieuwe rijden?

Hoe kom je erachter of hybride motorrijden wat is? Precies, door het zelf te ervaren! Daarom gingen we met twee MotoPlus-lezers op pad met de Ninja 7 Hybrid en Z7 Hybrid van Kawasaki, door een zomerse Achterhoeks landschap.

“Op het eerste oog lijkt het een beetje een logge machine, zo vergeleken met mijn eigen Ninja 650, en dat komt dan vooral door de langere wielbasis en de bredere achterkant. Er moet immers ook een accu mee, dus daar moet je dan wel de ruimte voor hebben”, vertelt Sanne van den Dikkenberg, één van de twee gelukkigen die de Hybrids mocht uitproberen. “Eenmaal opgestapt staan mijn linkervoet- en hand automatisch in positie, maar bij beiden is er niets meer dan lucht; de hybride heeft geen koppelingshendel en schakelpedaal, maar twee schakelknoppen links op het stuur. Samen met alle andere standaard knoppen, en die voor het instellen van de verschillende rijmodi en opties maakt dit het helaas wel een drukke bedoening op de linkerhelft van het stuur.” Ook Sebastiaan Hinfelaar moest wennen aan de schakelknoppen op het stuur. “Ondanks af en toe trappelen en knijpen in loze lucht, went het systeem snel en schakelt het soepel. Ik miste de koppeling helemaal niet, al kan het soms druk zijn om met dezelfde hand zowel het knipperlicht als het terugschakelen te bedienen. Een voetpedaal voor het schakelen had ik persoonlijk prettiger gevonden.”

Benieuwd wat Sanne en Sebastiaan verder van de Kawasaki hybride-modellen vinden? In MotoPlus 16/2024 lees je hun uitgebreide bevindingen!

Gerelateerd nieuws

BMW vernieuwt F900R en F900XR

BMW vernieuwt F900R en F900XR

21 november, 2024

BMW geeft de F900R en F900XR een update voor modeljaar 2025. Beide modellen hebben nu een Euro5+-proof motorblok en ...

Overig nieuws