Premium BMW

Dubbeltest BMW F900R – BMW F900XR

In 2018 nam BMW haar middenklasse allroad F800GS stevig onderhanden. De allrounder kreeg onder meer een volledig nieuw blok, waarbij BMW vaarwel zei tegen de bekende 360° krukasconfiguratie met een derde, aan een pendelarm gekoppelde drijfstang, en net als diverse andere fabrikanten overstapte op de 270° krukas. Kwestie van tijd natuurlijk voordat ook de rest van de 800-fractie dat nieuwe aggregaat toebedeeld zou krijgen, wat inmiddels het geval is!

In MotoPlus 8/2020 vind je een dubbeltest met de nieuwe Beierse middenklassers: de F900R en F900XR. De 900 in de typenaam dankt het tweetal aan een twee millimeter grotere boring ten opzichte van de F850, waardoor de cilinderinhoud op 895 cc uitkomt. Onder de streep goed voor maximaal 92 newtonmeter koppel en 105 pk. Geen bijzonder spectaculaire cijfers en zo blijkt het blokkarakter in de praktijk ook, niet heel uitzinnig dus. En dat is niet het enige gebied waarop de BMW’s lichtelijk teleurstellen.

Benieuwd naar het volledige relaas met betrekking tot de Beierse broers? Ga dan nu naar de winkel voor MotoPlus 8/2020. Of sluit hier een abonnement af en krijg meteen toegang tot de digitale uitgave van nummer 8 en de rest van ons digitale archief, met meer dan 325 uitgaven.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Reizen over het dak van Sardinië!

Reizen over het dak van Sardinië!

19 november, 2024

Het Gennargentu-gebergte vormt het dak van Sardinië. Het is één van de meest rustige plekken van het eiland en ...

Overig nieuws