LiveWire: 100.000 motoren verkopen in 2026
Het komende jaar wordt belangrijk voor LiveWire. Het merk moet – na de afsplitsing van Harley-Davidson – bewijzen dat het op eigen benen kan staan en het presenteert met de Del Mar een nieuwe betaalbare elektrische middenklasser.
Aan ambities geen gebrek bij LiveWire. Over vier jaar wil het al jaarlijks honderdduizend motoren verkopen en in 2030 moet dat met 190.000 exemplaren bijna zijn verdubbeld. Om die aantallen te kunnen garanderen heeft LiveWire grote plannen om de productiefaciliteiten in de Verenigde Staten uit te breiden.
Naast de zware (en zeker in het begin redelijk prijzige) One moet de lichtere Del Mar in de tweede helft van dit jaar het licht zien. De motorfiets wordt vaandeldrager van de S2-serie en is gebouwd op het zogenaamde Arrow-platform. Daarbij verbindt de accu het balhoofd met de swingarm. Het is dus frame en accupakket ineen.
Naast de S1 (de nu al beschikbare One) en S2-motoren komt er ook de lichtste S3-variant. Die gaat LiveWire bouwen in samenwerking met het Taiwanese Kymco. Met de lichte elektrische modellen wil het bedrijf voet aan grond krijgen in Aziatische landen.
Nieuwsgierig hoe de zwaarste LiveWire (toen nog een Harley-Davidson) rijdt? Lees dan hier de test.