Kawasaki ZX-10RR 2021: Hoger toerenplafond
Naast de standaard ZX-10R onderging de exclusieve ZX-10RR, Kawasaki’s homologatiemodel voor het WK Superbike, een aantal updates om een hoger maximum toerental mogelijk te maken.
Om optimaal te kunnen profiteren van de nieuwe regelgeving in het WK is het toerenplafond opgetrokken van 14.300 naar 14.700 toeren, door onder andere aanpassingen aan de airbox, aangepaste nokkenassen en aangepaste klepveren aan in- en uitlaatzijde.
Net als bij de ZX-10R zijn de Europese homologatie-cijfers nog niet bekend. In Australië is de motor echter geklopt op een top van 204 pk bij 14.000 tpm (met ram-air 214 pk bij 14.000 tpm) en 111,8 Nm bij 11.700 tpm.
Naast een bredere powerband heeft de 2020-dubbel- R naast titanium drijfstangen ook zuigers van dit ultralichte materiaal. Gebleven bij de als eenzitter uitgevoerde RR zijn uiteraard de lichte gesmede wielen van specialist Marchesini.
De ZX- 10RR wordt in een gelimiteerde oplage van 500 stuks geproduceerd en is er uiteraard in het… groen! De RR wordt medio mei leverbaar en gaat € 32.999,- kosten.