Getest

Getest: Pando Moto Mark Kev 02 motorjeans

Niet verwacht en toch gekomen! Tot nu toe hebben motorjeans me amper kunnen bekoren. Voor de fotografie draag ik ze trouw bij motoren die daar om vragen, maar voor de rest hangen ze stof te vergaren in de kledingkast. De Mark Kev 02 is de eerste motorjeans die me wel weet te overtuigen.

De pasvorm is geslaagd en dat geldt ook voor het uiterlijk. Eerder had ik nog wel eens een modelletje dat qua design zo uit een Oostblok-ramsjzaak leek geplukt, deze jeans van Pando Moto lijkt eerder uit Milaan te komen. Bovendien zit hij ongegeneerd lekker. Geen vervelend prikkende protectoren (terwijl die toch niveau AA zijn) of andere vorm van ergernis. Ik neig er bijna naar om te schrijven: deze broek zit als je favoriete spijkerbroek. Hoeveel complimenten kun je een kledingstuk geven?

De veiligheid zit hem niet alleen in de protectoren op knie en heup, maar ook in de gebruikte stof. Dat is een Cordura Denim, een combinatie van katoen, Cordura en Coolmax draad. Op kwetsbare plekken gebruikt Pando Moto een extra laag kevlar aan de binnenzijde. Dat klinkt als veel kevlar, maar het voelt dus soepel en comfortabel aan. Ook op zomerse dagen voelt de stof niet klef. En de twee ventilatieritsen op de broekspijp inhaleren gretiger frisse wind dan mijn vader sigarettenrook. Toch knap. Nadelen? De prijs is niet misselijk, maar bedenk maar dat je voor die prijs eigenlijk twee broeken krijgt: eentje voor op het terras en eentje voor op de motor.


Motoplus-check: 4 sterren (maximaal 5)

Plus: comfortabel, mooi

Min: kwaliteit komt met een prijs

Prijs: € 279,-

Maten: 29 t/m 38 (+ vier verschillende lengtematen)

 

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

7 september, 2024

JT Nesbitt heeft al veel motorfietsen ontworpen – zo ook de Confederate bikes. Samen met Bienville Studios ...
Fijn Triumph privé-projectje

Fijn Triumph privé-projectje

6 september, 2024

Tijdens Glemseck 101 nabij het Duitse Stuttgart heeft Triumph een bijzondere special op basis van de Scrambler 400X ...
Elektrische comeback van Can-Am

Elektrische comeback van Can-Am

6 september, 2024

Twee jaar geleden werden ze al aangekondigd, en begin 2025 moet het dan zo ver zijn: de comeback van Can-Am met de ...

Overig nieuws