Ducati is bij de tijd
Samenwerkingsverbanden tussen topmerken merken zijn een tamelijk recent verschijnsel.
De insteek is simpel: twee merken promoten elkaar , maatgemaakt, binnen de eigen klantenkring, wannabees en wannahaves. Dat verhoogt de status over en weer. En is goed voor de handel.
Ook bij Ducati zijn ze niet vies van marketing-synergieën. Nu gaat Ducati met de Zwitserse horlogebouwer Tudor in zee. De fabrikant van zelfopwindende mechanische sporthorloges deed al langer innig zaken met Porsche en was sponsor van de Porsche Supercup.
Voor Ducati ontwikkelde men bij Tudor de Fastrider-lijn. De Fastrider heeft een horlogekast met een diameter van 42mm. Die horlogekast her bergt het Tudor 7753 zelfopwindend mechanisme. Zelfs nadat je de Fastrider van je pols hebt gehaald blijft het horloge nog 46 uur doorlopen.
Op de wijzerplaat van de Fastrider vindt je het Ducati-logo terug. Afhankelijk van het model is ook de polsband van het horloge voorzien van Ducati-striping.
Over prijzen voor de Fastrider-lijn is nog niets bekend. Maar het zullen geen weggevertjes worden.