De Classic 650 komt er!
Met de 650 heeft Royal Enfield een platform in handen dat bij liefhebbers van puristisch rijden en klassieke looks, maar dan wel met een beetje pit in het vooronder, goed in de smaak valt. Die lijn wordt nu uitgebreid met deze Classic 650, die van voor tot achter Royal Enfield in elke porie heeft.
En dat laatste dankt ‘ie natuurlijk vooral aan zijn zeer karakteristieke en vooral klassieke voorkomen met de opvallende ronde koplamp, teardrop tank en het solozadel. Bijna als de eeneiige tweelingbroer van de Classic 350, maar dan alles net even een slagje groter. En met twee in plaats van slechts één einddemper, want in het vooronder licht uiteraard de geprezen twin van het Indiase merk.
Qua uiterlijk mag de retro dan vooral naar de Classic 350 uit eigen huis hebben gekeken, technisch gezien vormt de Shotgun/Super Meteor 650 de basis, al rolt de machine wel op 19 en 18 inch spaakwielen, net als de 350. Motorisch is de Classic identiek aan de overige 650-modellen, de 648cc paralleltwin met zesversnellingsbak levert kortom 46,3 pk en 52,3 newtonmeter koppel. Lijkt wat aan de magere kant misschien voor een motorfiets met een rijklaar gewicht van 243 kilo, maar één blik op deze vertederende machine leert al dat hier het pure rijgenot duidelijk voor prestaties en een hypermoderne uitrusting gaan.
De Classis 650 is standaard uitgerust met een duozadel en bagagerek, deze zijn echter in een oogwenk te verwijderen en je de Classic omtovert tot minimalistische solomachine.
De Classic 650, beschikbaar in vier zeer fraaie en klassieke kleurstellingen (zwart/chrome, blauw/wit, rood/wit en groen/wit), is vanaf maart leverbaar, prijzen worden op een later tijdstip bekend gemaakt!