Corsaro keert terug bij Moto Morini
De naam Corsaro is niet nieuw in het Moto Morini-gamma, ook niet in de recente geschiedenis sinds het van origine Italiaanse merk in Chinese handen kwam. De afgelopen jaar al aangekondigde Corsaro Naked en Sport laten echter iets langer op zich wachten, waardoor deze GT nu de eer heeft de naam Corsaro officieel nieuw leven in te blazen.
De toevoeging in de typenaam geeft al aan dat we hier met een toerfiets te maken hebben, getuige onder meer ook de zeer toeristisch georiënteerde rechtop zithouding, grote, in hoogte verstelbare ruit en ruime zit voor een eventuele passagier.
In het frame hangt een volledig nieuwe 90°-V-twin, die dankzij een boring x slag van 90 x 58,9 mm uitkomt op een cilinderinhoud van 749 cc. Het Euro5+-blok, voorzien van onder meer dry-sump smering en een contra-roterende krukas, is goed voor maximaal 96 pk en een topsnelheid van 210 km/uur.
Heel erg scheutig is Moto Morini niet met de technische informatie, over het koppel van de droog 215 kilo wegende GT wordt bijvoorbeeld niet gerept, maar duidelijk is wel dat de uitrusting helemaal bij de tijd is. Zo is de GT standaard uitgerust met een 7 inch TFT dashboard met connectivity dat onder meer de mogelijkheid tot een geïntegreerde navigatie biedt, bochten-ABS en dode-hoek-waarschuwing.
Naar verluid staat de nieuwe Moto Morini Corsaro GT vanaf de tweede helft van 2025 bij de dealer. De prijs is nog niet bekend.