CFMoto’s sportieve triple begin 2025 leverbaar
Het is al een tijdje een publiek geheim dat CFMoto werkt aan een sportieve driecilinder, de 675SR-R. En deze werd onlangs in zijn definitieve versie aan het publiek getoond.
Kloppend hart van de scherp ogende supersport is een volledig nieuwe vloeistofgekoelde driecilinder, die dankzij een boring keer slag van 72 x 55,2 mm (dezelfde waarden als van de 450SR twin uit huize CFMoto) tot een cilinderinhoud van 675cc komt. De driecilinder weegt 54 kilo en is goed voor minimaal 95 pk bij 11.000 tpm. Precies genoeg om aan het A2-reglement te voldoen dus, geruchten doen dan ook de ronde dat er ook een sterkere, honderd plus pk versie van de SR-R komt. Even ter herinnering: de 2018 Daytona 675R was goed voor 126 pk.Het maximum koppel van 70 Nm geeft de triple trouwens af bij 8.250 tpm.
Het blok hangt in een hoogwaardig frame van chroommolybdeen, met voor en achter veringcomponenten van KYB (veerweg v/a 130/93,2 mm), die beide naar verwachting volledig instelbaar zijn. De wielbasis van 1.400 mm is korter dan die van bijvoorbeeld de Triumph Daytona 660 (1.425 mm), maar weer iets langer dan die van de Honda CBR600RR of Yamaha YZF-R6 (1.370 mm). Voor de remmen vertrouwt CFMoto zoals altijd op J.Juan en voor de banden op CST. Het drooggewicht komt uit op 189 kilo.
De 675 heeft ride-by-wire, een quickshifter en instelbare tractiecontrole. Alle gegevens zijn af te zien in het 5”TFT-scherm, dat bovendien beschikt over twee USB-aansluitingen (type A en C). Enig geduld is een vereiste voor de 675 SR-R, die begin 2025 leverbaar wordt. Info: https://cfmotobenelux.be