CFMoto’s sportieve triple begin 2025 leverbaar
Beelden van de 675SR-R zijn niet nieuw, maar de sportieveling beklijft nog altijd. Als alles goed gaat staat de 95 pk sterke driecilinder begin volgend jaar in de showroom.
CFMoto etaleert zijn sportieve ambities niet alleen op het circuit in de Moto3-klasse, maar ook in zijn leveringsprogramma. Het snel naderende boegbeeld daarvan is de 675SR-R. De motor werd onlangs in zijn definitieve versie aan het publiek tentoongesteld.
In het stalen frame huist een vloeistofgekoelde driecilinder van 675 cc. Het blok weegt 54 kilo en produceert 95 pk bij 11.000 tpm. Het maximum koppel van 70 Nm geeft de triple af bij 8.250 tpm. De slag van 72,0 mm en een boring van 55,2 mm maken een maximum toerental van 12.300 tpm mogelijk. (Even ter herinnering: de 2018 Daytona 675R was goed voor 126 pk)
De 675 heeft ride-by-wire, een quickshifter en instelbare tractiecontrole. Alle gegevens zijn af te zien in het 5”TFT-scherm. Het dashboard beschikt bovendien over twee USB-aansluitingen (A en type C). Het rijwielgedeelte is van CrMo-staal, de vering van KYB is voor goed voor 130 mm veerweg en achter voor 93,2 mm. Voor de remmen vertrouwt CFMoto zoals altijd op J.Juan en voor de banden op CST. De bandenmaten zijn: 120/70 R17 en 180/55 R17. Het drooggewicht komt uit op 189 kilo.
Enig geduld is een vereiste voor de 675 SR-R, maar je kunt hier alvast controleren of er een dealer in de buurt zit. Weten waarom de 675 wel naar de Benelux komt en de sportieve halveliter viercilinder niet? Kijk dan hier voor de uitleg.