Nieuws

Bijvangst…

Tegenwoordig zie je weinig blank aluminium meer op motoren. De complexiteit van moderne gietstukken is zo dat zuiver aluminium gewoon niet dunvloeibaar genoeg is voor de huidige stand van zaken.

De legeringen die nu worden gebruikt zijn zo zwaar opgelegeerd met zink, dat ze zo dunvloeibaar als water zijn. En enorm kwetsbaar voor corrosie omdat ze feitelijk erg on-edel zijn geworden. Daarom worden moderne lichtmetalen delen ook van een beschermingslaag voorzien.

Maar er zijn nog steeds motoren waar echte metalen zijn gebruikt, en als bijvoorbeeld aluminium ge-erodeerd is, dan kun je het weer helemaal fris (laten) maken door het nat, met glas te laten stralen.

Zo kwamen we bij www.wetblast.nl.

En daar zagen we deze beeldschoine Indianenkoppen, 1 op 1 replica’s van de koppen op de voorspatborden van de 1947 Big Chiefs. En als Indian dan toch weer helemaal terug is, is dit natuurlijk mooi voor onder de Kerstboom. Ze zijn er met beuken- of mahonie voetje

 

Kost 375,- franco huis

Gerelateerd nieuws

Hoe repareer je een ABS-systeem?

Hoe repareer je een ABS-systeem?

12 januari, 2025

Het antiblokkeerremsysteem op motorfietsen is alweer 30 jaar oud! In een dergelijk tijdsbestek kan er dan ...
Everest Challenge

Everest Challenge

12 januari, 2025

Zegt de Everest Challenge u iets? Wij introduceren het sportieve fenomeen in de motorwereld met twee gemotoriseerde ...

Overig nieuws