Nieuws

Waren we maar weer 21

Het is Benelli zowaar gelukt om een nog leukere versie van de BKX te maken. De meer straatgerichte S-variant moet heel wat hebzucht bij jonge motorrijders los kunnen maken.

De allroad-BKX is overduidelijk de basis voor dit duo. Dus hebben ze ook een stalen buizenframe (met dubbele wieg voor de 300) en een volledig instelbare Ø 41 millimeter upside-down vork. De monoshockdemper achter is verstelbaar op veervoorspanning en uitgaande demping. Voor dit duo geen spaakwielen, maar 17” gietwielen en slechts 150 millimeter veerweg. De Euro5+ eencilinders produceren 29,2 pk bij 9.000 tpm en 24,5 Nm bij 7.000 tpm (300) en 15 pk bij 9.500 tpm en 12 Nm bij 7.500 tpm (125). Verwacht in Nederlandse showrooms in kwartaal een of twee.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Ook Honda GB500 op komst?

Ook Honda GB500 op komst?

20 november, 2024

Na de presentatie van de retro Honda GB350S op de EICMA heeft Honda ook de typeaanduiding GB500 laten vastleggen. ...
Collin Veijer 2025 kalender

Collin Veijer 2025 kalender

20 november, 2024

Het blok van zijn Husqvarna Moto3-racer is amper afgekoeld na de laatste GP van het 2025-seizoen, en toch kijkt ...

Overig nieuws