MDI Motorcyle Equipment
« Terug naar overzichtMDI MOTORCYCLE EQUIPMENT“We waren vijfentwintig, en dan weet je nog helemaal niets”, blikt Ferry Strik (32), samen met Ton van de Pol (32) eigenaar van MDI Motorcyle Equipment, terug op het moment dat beiden besloten het bedrijf over te nemen. Oprichter Nico de Bruijn van de groothandel in motoraccessoires en –onderdelen besloot in 2003 dat de tijd was gekomen voor andere zaken. Hij had al met verschillende partijen om tafel gezeten, maar de oplossing bleek veel dichter bij huis te liggen. “Ton en ik werkten er beide ruim vier jaar”, vertelt Ferry Strik, “en hebben op een gegeven moment zelf maar eens een balletje opgegooid bij Nico, of wij het niet konden overnemen.” Een gewaagde stap in het onbekende zo realiseert Ferry Strik zich achteraf. “Maar samen met Nico hebben we de schouders eronder gezet en binnen een jaar hadden we het allemaal aardig in de vingers.”Dat laatste mag gerust een understatement worden genoemd. Na de overname begin 2004 verhuisde MDI meteen naar een huurpand in Herpen, dat eind september 2009 alweer werd verruild voor een nieuwbouwpand in het nabijgelegen Ravenstein. En niet alleen facilitair gezien maakte de Brabantse onderneming flinke stappen, ook het assortiment werd flink uitgebreid. Deze omvat nu onder meer Hepco & Becker, Krauser, ABM, Evotech, ZTechnik, Puig en Motad uitlaten. Een rijkelijk breed gamma, maar toch draait het volgens Ferry Strik om meer dan alleen verkoop. “Wij willen ook een servicepunt zijn waar motorrijders terecht kunnen met vragen. Zo hebben we alle koffers van H&B en Krauser in onze showroom op voorraad, zodat geïnteresseerden lijfelijk kunnen ervaren hoe deze werken en niet enkel af hoeven te gaan op een foldertekst. Daarnaast kun je bij ons ook proefrijden met een verhoogde vervangingsruit. Schroeven we er hier ter plekke een ander exemplaar op, een echte praktijktest dus. Ook veel dealers sturen klanten naar ons toe, wel of geen turbulentie kan immers de verkoop van een motor bepalen. Dat lijkt zo voor de hand liggend, maar we zijn de enigen die het aanbieden.” Het gaat MDI dus voor de wind, eigenlijk is er maar één probleem volgens Ferry Strik. “Het zelf rijden, we hebben een omgebouwde Fireblade op de zaak, en een 916, maar de kilometers die we daar op hebben gereden, zijn op één hand te tellen. Allebei vader geworden dit jaar, dan krijg je dat. Gelukkig is het maar van tijdelijke aard, dat weinig rijden bedoel ik dan hè.”MDI Motorcyle Equipment, De Hammen 30, 5371 MK, Ravenstein, tel. 0486-415 330, www.mdi-online.nl