Mijn Trots – Dennis van den Born
« Terug naar Mijn TrotsIn zijn zoektocht naar een mooie, en niet onbelangrijk, betaalbare motor, liep Dennis van den Born (25) per toeval tegen een helder blauwe Suzuki VS 800 Intruder aan. Dat hij op dat moment nog geen rijbewijs had, laat staan aan het lessen was, hield hem niet tegen. “Ik zag al dat chroom en was direct verkocht. Een dag later was de motor van mij.”
“Ik wist al heel lang dat ik een chopper wilde rijden. Maar wat voor een? Dat stond alles behalve vast. Tot ik het blok van deze Intruder zag. Al dat chroom, dat vond ik wel heel vet. Lekker shiny, terwijl het stuur en de blauw lak de motor juist weer strak en retro lieten ogen. Ik was meteen om en maakte een afspraak met de verkoper. De dag erop ben ik samen met m’n broer richting de Duitse grens gereden om de Intruder op te halen. De verkoper vertelde dat hij de motor net een week op internet had staan. Ik ben er dus precies op het juiste moment tegenaan gelopen. Eenmaal thuis zag ik het niet zitten om de Suzuki in een schuur of buiten weg te zetten. Dan zou hij alleen maar beschadigd kunnen raken. Dus kwam de Intruder in de woonkamer te staan, tegenover de bank, naast de televisie. Dat was wel een beetje passen en meten, maar hij stond er mooi. Als een soort woonaccessoire terwijl ik zat te wachten tot ik oud genoeg was om voor het A-rijbewijs op te gaan. Of er destijds toch niet stiekem op gereden heb? Nee, zeker niet! Dat was me de eventuele problemen echt niet waard, daarnaast kon ik altijd wel bij mijn vader, zus of broertje achterop. Dat maakte het wachten een stuk dragelijker. Eerlijk is eerlijk, ik heb de motor wel eens op een zondagmiddag gestart. Gewoon in de woonkamer, met de ramen open. Daar waren de buren niet altijd even blij mee. Omdat ik in de tussentijd verhuisd ben, heeft de Suzuki ook nog even bij mijn lesrijinstructeur in een box gestaan. Ik ben namelijk midden in de winter voor mijn motorrijbewijs geslaagd. Niet bepaald weer om met een chopper rond te toeren. Zo’n twee weken geleden was het dan eindelijk tijd om m’n fiets van stal te halen. Ook een beetje omdat ik hier op de redactie van MotoPlus werd uitgenodigd voor Mijn Trots. Dat was overigens bijna niet gelukt want een dag voor de fotoshoot bleek ineens dat de startmotor het had begeven. Ik was net bij m’n ouders op de koffie geweest toen de motor bij het vertrekken weigerde te starten. Gelukkig kon ik een motor van pa lenen waardoor ik toch thuis kon komen. Eenmaal daar heb ik direct Marktplaats geopend in de hoop dat iemand nog een startmotor voor een goede prijs te koop had. En ja hoor. Snel gebeld, het ding gekocht, onderhoudsboekje gedownload en toen samen met m’n vader de startmotor vervangen. Dat ging redelijk snel. Rond half tien ’s avonds kon ik een testritje maken. De operatie was dus geslaagd. Waarom ik voor deze motor ben gevallen? Omdat ik op zoek was naar een motor die er anders uitzag dan het normale. Uniek. En dat is deze motor zeker. De combinatie van het blauw met het chroom geeft de motor maakt de motor heel wijs. Iets dat ook in de details is doorgevoerd. Kijk bijvoorbeeld maar naar de mooie S die op de radiateur staat. Het enige dat ik aan de motor veranderd heb, zijn de spiegels. Toen ik hem kocht zaten er heel kleine op, daar zag je echt niets in. Die heb ik er dus direct afgedraaid. Op internet vond ik later de spiegels die er nu op zitten. Al ben ik daar eerlijk gezegd ook niet tevreden mee. Ze passen niet bij het ontwerp. Naast het feit dat de kleur niet klopt, zijn de skelet handen veel te opvallend. Daarom ben ik nog op zoek naar mooie nette ronde spiegels. Buiten dat is de motor helemaal naar wens. Naast de looks, rijdt en klinkt de motor ook nog eens heerlijk. Zeg nou zelf, er iets niets mooier dan lekker met je vriendin achterop cruisen over de weg. Echt relaxed motorrijden. Later als ik wat ouder ben, hoop ik door te groeien naar de grotere broer van mijn huidige motor: de Suzuki M Intruder 1800. Die is nu nog onbetaalbaar, maar het lijkt me geweldig om daar op te rijden. En dan in het matzwart mét koffers zodat het chroom extra opvalt. Tot het zover is blijf ik lekker op m’n 800 rijden.