Mailfeedback
GELUID IS UIT
Wie heeft gelijk?
Na aanleiding van het voorwoord van Eric Bulsink in MotoPlus 6/2021 denk ik dat we er nog een groep klagers aan toe kunnen voegen, namelijk de klagers over de klagers. Wie heeft nou gelijk? Ik woon aan een zeer populaire route in Zuid – Limburg en deel de mening van de dijkbewoners, dat we erg veel overlast ervaren van al dat verkeer langs huis. Dachten we rustig landelijk te wonen, maar vergeet ‘t maar. Gelijktijdig ben ik zelf al veertig jaar motorrijder en weet dus hoe fijn het motorrijden is. Ik gebruik de motor het hele jaar door voor woon-werkverkeer en als ik al recreatief ga rijden, dan doe ik dat op een doordeweekse dag, zodat ik niet in de motorfile hoef aan te schuiven. Ik denk dat Eric de spijker op de kop slaat met de opmerking dat we met teveel zijn, in een te kleine ruimte. Dus misschien is de oplossing de beschikbare tijd te verruimen, waardoor de overlast afneemt en we toch met z’n allen kunnen blijven genieten. Propageer het recreëren op andere dagen dan weekend en feestdagen. Stimuleer doordeweekse recreatie in al zijn vormen. Krijgen we allemaal wat lucht.
Johan Stotijn
BROUGH SUPERIOR LAWRENCE
Andere eigenaar?
Na een werkweek had ik mij in mijn stoel genesteld met mijn favoriete tijdschrift MotoPlus. Bij het lezen van het artikel over de Brough Superior Lawrence raakte ik toch enigszins verward: volgens mij is de eigenaar van Brough Mark Upham, woonachtig in Oostenrijk, en is Thierry Henriette de designer. Enige tijd geleden volgde ik World’s Greatest Motorcycle Rides met daarin een aflevering waarin Henry Cole en Sam Lovegrove bezig zijn met het prepareren van een Brough voor een nieuw snelheidsrecord op Bonneville. In die bewuste aflevering komt Mark Upham ter sprake.
Ger van den Berg
Mark Upham was inderdaad eigenaar van Brough Superior, met de nadruk op was. Mark heeft het merk namelijk niet zo lang geleden (in 2018) van de hand gedaan. De koper is het Franse bedrijf Boxer Design, dat eigendom is van Thierry Henriette. Met de verkoop deed Mark het merk aan een bekende, want Thierry was voor de koop al enige tijd betrokken bij Brough. Zo was hij met zijn ontwerpstudio onder meer verantwoordelijk voor het design van de SS100, die ook de technische basis vormde voor de Lawrence.