Mail Feedback MP 14-2008
ROADBOOKTOUR DRENTEOver de mooie route Onlangs vertrokken wij op een zonnige zondag naar Hoogeveen, om vandaar de MotoPlus Roadbook-tour door Drenthe te rijden. Het weer was fantastisch en we hadden er zin in. Deze toertocht bleek echt een aanrader voor diegene die Drenthe op zijn mooist wil zien. We hebben ontzettend genoten van de mooie wegen door bosrijke omgeving, langs weilanden en gezellige dorpjes (met terrasjes). Onze hartelijke dank voor deze schitterende route en we hopen in de toekomst nog veel mooie routes via de MotoPus te kunnen gaan rijden.Klaas en Gré, Jaap en Joke, Stephan uit EnkhuizenMOTOPLUS SUZUKI VIP’SEen onvergetelijke dag in Assen Op zondag 15 juni vertrokken we al op tijd vertrokken naar parkeerplaats De Strubben bij Apeldoorn, onderweg al fantaserend over de MotoPlus VIP-kaarten die er te winnen waren. Al dachten we wel dat we niet de enigen zouden zijn. We zijn er al om half tien en er staan dan al drie motoren. Tegen elf uur, bij de trekking is het behoorlijk druk en ja hoor: wij zijn de gelukkige winnaars van twee VIP-kaarten. Een mooier vaderdagcadeau is er niet! Donderdagochtend 26 juni vertrekken we dus op de motor naar Assen, waar we naar de VIP-parkeerplaats gewezen en dan richting het VIP-gebouw lopen. Wat een belevenis, en dan zijn we nog niet eens binnen.Bij Suzuki krijgen we een hartelijke ontvangst! De hele dag worden we in de watten gelegd met een drankje en hapje, echt super. Boet van Dulmen brengt ook nog ene bezoekje aan de VIP-room, evenals Chris Vermeulen. Wat een sympathiek iemand, hij neemt rustig de tijd voor een praatje en laat iedereen foto’s maken. ’s Middags mogen we de paddock bezoeken, dat is een heel dorp op zich. Wat een ervaring. Ook de manager bij Suzuki nam uitgebreid de tijd om alles uit te leggen en vragen te beantwoorden. Dat we ooit zo dicht in de buurt zouden komen, dat hadden we nooit durven dromen.We genieten nog dagen na, wat een superdag! Echt onvergetelijk. En daarom nogmaals bedankt MotoPlus en Suzuki! En heel stiekem hopen we dat er volgend jaar weer zo’n soort actie komt, want hier kunnen wij wel aan wennen!Pieter en Paula Donck[[bild VIP-assen mitgeliefert]] TOLERANTIEOver Warmdraaien in nr. 12De reden dat ik deze brief schrijf heeft te maken met het ”Warmdraaien” in nr. 12. Ik heb het nooit meer zo eens kunnen zijn als deze keer. Ik ga zelfs niet eens meer een stukje rijden in het weekend met mijn R1100GS. Ik rijd wel eens over de dijk van Rhenen tot aan Kinderdijk en ben 70 jaar, dus de tijd van knietje aan de grond en bléren uit de pijp is wel voorbij. Ik vind het gewoon fijn om de balans te voelen als je op de motor zit.Dus zo rij ik pas langs Culemborg, waar ze aan de binnenkant van de dijk voor gewone mensen onbetaalbare bungalows hebben neergezet. Nou dan kun je er opwachten; vandaag of morgen zal er wel een bord staan dat het verkeer daar niet meer mag komen!Het is gewoon een kwestie van ‘niet gunnen’. Dat zie je ook aan de kwaad kijkende automobilisten, wanneer je voorzichtig langs de file rijdt. We beginnen al aardig te lijken op ratten in een kist; die vreten elkaar ook op tot er voor de overblijvers voldoende ruimte is.Onlangs reed ik door Rotterdam, waar ze een nieuwe rotonde hebben aangelegd in plaats van de verkeerslichten die er eerst stonden. Ik zit dat nog even in me op te nemen en rij dus de rotonde af zonder richting aan te geven. OK, foutje. Maar dus wel meteen een bekeuring van 50 euro. Ach ja, het zonnetje schijnt en dus wens ik iedereen een fijne dag en veel fijne kilometers!M. WillemsenVROUWEN IN MOTOPLUSIs de column rolbevestigend?Mijn naam is Sarah en ik ben sinds 4 jaar motorrijdster. Ik vind het geweldig dat u vrouwen portretteert in uw blad. Maar toch volg ik de Column van Mirte van Dijk al enige tijd met gemengde gevoelens. De clichés over vrouwen en motorrijden worden hier nogal jammerlijk bevestigd. Dat een beginnend motorrijder enige moeite heeft met de basisbeginselen, tot daar aan toe. En elk leert natuurlijk op zijn eigen tempo. Ik wens Mirte alleszins nog veel succes met de lessen. Maar ondertussen lachen veel anderen in hun vuistje, want hiermee wordt maar weer eens bevestigd dat vrouwen niet gemaakt zijn om ‘op te stappen en weg te rijden’.Graag zou ik en mijn vriendinnen zien dat er ook eens een ander geluid tegenover gezet wordt. Een artikel over vrouwen die wél succesvol motorrijden, die net als mannen hard gaan op circuit, die even gepassioneerd zijn en bij wie het leerproces (want hoe goed je ook bent, motorrijden blijft een eeuwig leerproces) wél vlot verloopt? Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op onze website: www.depistonnekes.be, een amateurs raceteam dat enkel uit vrouwen bestaat. Misschien de moeite om eens te vermelden in jullie blad, zodat de lezer ook de andere kant van eens te zien krijgt.Sarah van de MosselaerGPS-NAVIGATIEOver de montage op sportieve motorenNa alle testen van navigatiesystemen wilde ik jullie niet onthouden van mijn oplossing. Daar ik een Ducati Supersport rij, heb ik weinig plaats voor een gps. Dit geld voor de meeste sportieve modellen. Ik heb mij daarom een Nokia Navigator aangeschaft. Dit is een mobiele telefoon met navigatie. Ik vind dit ideaal om de volgende redenen. Door zijn compactheid makkelijk achter de ruit te plaatsen. Bij een ruststop makkelijk te verwijderen en in zak te stoppen (wat je sowieso altijd doe met een mobieltje). Ondanks klein scherm goed af te lezen omdat je er bijna met je neus op zit. Hij heeft ook diverse mogelijkheden om een trip in te geven en zoom in en uit bij versnellen en vertragen. Er zijn kaarten verkrijgbaar van bijna hele wereld en ook eventueel zonder spraak zeer duidelijke instructies op scherm. De accu houdt het vrijwel een gehele dag vol. Ik ben er dus uitermate tevreden over, zoveel dat ik deze tip wil meegeven aan motorrijders die of een gps of een nieuwe mobiele telefoon of beide willen aanschaffen.Arend Visser[[bild mitgeliefert]]TT-KAARTEN ACTIEOver de MotoPlus-actie op De StrubbenVanwege mijn werk was ik zondagochtend 15 juni iets te vroeg op parkeerplaats De Strubben aan de A1, maar helaas stond de koffie nog niet klaar. Typisch geval van jammer maar helaas, ik had graag zo’n VIP-kaart voor de TT in Assen gescoord. Gelukkig heb ik nadien op m’n werk geen klachten over filevorming op de A1 ter hoogte van hectometerpaal 68,0 ontvangen, dus ik neem aan dat het evenement gezellig is verlopen!Voor de duidelijkheid: ik ben Regionaal Wegverkeersleider van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en werk vanuit de Verkeerscentrale Noord- en Oost Nederland te Wolfheze. Daarnaast lees ik MotoPlus en rij ik veel motor. Ik mail een foto mee van onze motorvakantie in Wales, een paar weken terug!Roelof Veldhuis [[bild mitgeliefert]]