Uitgave 12 - 2019

Magazine Stretch

Inhoud magazine

« Terug naar overzicht

KTM Motohall

Mercedes, Porsche, BMW – wie kan terugblikken op een rijke geschiedenis, mag dat ook laten zien. Sinds afgelopen maand heeft KTM haar eigen museum. Wij namen alvast een kijkje en zijn onder de indruk. Kortom, een aanrader als je de aanstaande vakantiemaanden in de buurt van het Oostenrijkse...

Toptest Zero SR/F

De elektrische krachtbron vindt langzaam maar zeker zijn weg op de motormarkt. Met de SR/F, een sportieve elektrische naked bike, opent de Amerikaanse fabrikant Zero de aanval op de gevestigde orde onder de verbrandingsmotoren. Deze Toptest moet laten zien hoe goed een moderne elektrische machine...

Vergelijkingstest Triumph Speed Twin - BMW R nineT - Kawasaki Z900RS

Ze zijn mooi, ze zijn eenvoudig en ze worden gepresenteerd als puristische rij-ijzers: klassiek ogende roadsters met forse cilinderinhoud. Met de nieuwe Speed Twin, de R nineT en de Z900RS nemen drie fabrikanten uit drie landen het tegen elkaar op, met ook nog eens drie karakteristieke...

Rij-impressie Ducati Diavel 1260

Motorfietsen worden niet allemaal volgens hetzelfde recept gemaakt. Gelukkig maar. Anders hadden we nooit kennis mogen maken met Ducati’s Diavel. Een rasechte powerbike die voor dit jaar een flinke make-over heeft gekregen. Wat de designers en ingenieurs uit Italië ervan gemaakt hebben? In ieder...

RST Lezerstest

Aan de andere kant van de Noordzee, in Engeland, is het RST het grootste motorkledingmerk. Inmiddels hebben de Britten ook in Nederland voet aan wal gezet, en wat is nu een betere manier van integreren dan een aantal lokale motorrijders aan te kleden met je producten? En dus krijgen drie...

Motor wrappen

‘Wrappen’ is het met folie beplakken van gespoten delen. Hiermee kun je je motor een andere kleur of een heel ander ontwerp geven. En het mooie is dat je het eenvoudig weer kunt verwijderen als je het niet meer mooi vindt. De originele motor blijft immers intact onder de wrap; wel zo handig...

Test 9 toersportieve integraalhelmen

De waarheid ligt in het midden, zoals het gezegde luidt. Ook in het geval van deze producttest, waarbij we op zoek gaan naar de juiste mix van twee werelden: wie brengt het beste compromis tussen Spartaans sportief en het ultracomfort van een systeemhelm? Negen helmen gaan de strijd met elkaar...

Reizen Vallei van de Bruche

De Elzas is bijzonder geliefd onder (motor)toeristen. Haast onbekend en dus heel wat rustiger is de vallei van de Bruche, die het noorden van de Vogezen met het zuiden van Lotharingen verbindt. Minder van hetzelfde en meer van iets anders, daarvoor zadelen we graag de paardjes van de Duc op. ...

Reportage bouw Ducati SS1100

In MotoPlus 10/2019 smolt een collectie onderdelen van 13 moderne Ducati's samen tot een fraaie special, met als inspiratiebron de laatste luchtgekoelde Ducati Supersports. De SS1100 is fraai, maar de ambities van dit project reiken veel verder dan ‘fraai’. Het streefdoel is een uitstekende...

Ad Ridderhof - Maico zijspan

Ad Ridderhof is voor de trouwe MotoPlus-lezers geen onbekende. In nr. 10 van onze allereerste jaargang – 2006 – kwam de garagehouder uit het Gelderse Hengelo al voorbij als bouwer van een schitterende Triton caféracer. En in 2009 haalde Ridderhof opnieuw MotoPlus, toen hij samen met onder meer...

Interview Hans Spaan en Bo Bendsneyder

Dertig jaar geleden won Hans Spaan de TT van Assen in de 125cc-klasse. Bo Bendsneyder won de TT bij de Red Bull MotoGP Rookies in 2014 en 2015. Dit jaar winnen in de Moto2-klasse vindt de coureur van NTS RW Racing GP ‘niet reëel’. Spaan, Bendsneyders crew chief bij het enige Nederlandse Grand...

Interview Loek Bodelier

Zeer bescheiden zestiende stond hij slechts in de tussenstand. Maar Loek Bodelier had de overtuiging dat hij in zijn thuisrace in Assen zijn plek in de wereldelite zou krijgen. De Dutch TT van 1994 werd een zeer gedenkwaardige. Enkele uren nadat Wilco Zeelenberg onverwacht als derde op het podium...

GP Wegrace Mugello, Italië

Drie van de 23 starters van de Grand Prix van Italië wonnen nog nooit een grand prix. Na 23 bloedstollend spannende ronden in Mugello is dat trio gereduceerd tot een duo. Want Danilo Petrucci realiseerde voor eigen publiek in een kolkende heksenketel het mirakel van Mugello. De Ducati-coureur...