Nieuws

Weemoed en nostalgie

Motorfietsen zijn de laatste jaren wat voor hun koperspubliek uit gegroeid. Wij, Motopluslezers,  zijn immers gemiddeld 38 jaar jong.

 Maar engineers en marketeers worden steeds jonger.
Gelukkig letten ze wel op de markt. Het aanbod aan realistisch inzetbare motorfietsen stijgt.

De nostalgische motoren doen het goed in die hoek. De looks van toen met de techniek van nu. Dat is een top ontwikkeling met behoud van de jongensboekenromantiek.

Maar lezer Antoine Huijbrechts (B) stuurde ons het lijstje ‘spullen voor onderweg’ dat zijn vader meenam voor een trip naar Zuid Frankrijk. In 1966

2 Sets bougies, 2 koppakkingen, 2 sets zuigerveren, 1 stel contactpunten, 1 condensator, 2 vlotters, 6 spaken, 2 krukaskeeringen, 2 extra koppelingsplaten plus wat extra veren, bandenplakspul, 1 binnenband, 1 blik kettingvet, 1 extra ketting. Wat kleingoed.

En de kampeerspullen moesten ook nog mee. Willen we dat? Klassiek rijden is leuk. Maar het moderne motorrijden begon omstreeks 1970.

Toch mooi dat Harley,  Kawasaki Triumph en anderen nostalgia bikes maken!

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

Knipoog naar toen van JT Nesbitt

7 september, 2024

JT Nesbitt heeft al veel motorfietsen ontworpen – zo ook de Confederate bikes. Samen met Bienville Studios ...
Fijn Triumph privé-projectje

Fijn Triumph privé-projectje

6 september, 2024

Tijdens Glemseck 101 nabij het Duitse Stuttgart heeft Triumph een bijzondere special op basis van de Scrambler 400X ...
Elektrische comeback van Can-Am

Elektrische comeback van Can-Am

6 september, 2024

Twee jaar geleden werden ze al aangekondigd, en begin 2025 moet het dan zo ver zijn: de comeback van Can-Am met de ...

Overig nieuws