QJMotor pakt flink uit voor 2025
QJMotor pakt flink uit voor 2025 met een hele rits nieuwe modellen in diverse segmenten.
Met de SRK921 RR zet QJMotor een dikke sportfiets op de markt. Heel veel is er nog niet bekend, wel dat de nieuwe vloeistofgekoelde viercilinder-lijnmotor goed is voor een dikke 163 pk bij 13.600 toeren en 90 Nm koppel bij 11.000 toeren. Verder zien we instelbare Marzocchi-voorvork en een monoschokdemper met linksysteem achter. Brembo levert de remmen met dubbele 320mm-schijven en radiaal gemonteerde klauwen voor. ABS en tractiecontrole zijn volgens de eerste informatie ook aan boord, evenals een 5,5 inch TFT-scherm, bandenspanningscontrole en cruise control. De wielbasis wordt opgegeven voor 1.425 mm en de zithoogte voor 835 mm.
Op basis van hetzelfde blok heeft QJMotor ook al de SRK1000 naked als concept laten zien, die waarschijnlijk de meeste van zijn specificaties met de superbike zal delen. Wanneer deze naked op de markt komt is nog niet bekend.
Nieuwe SRK900 naked
De SRK600 krijgt komend jaar gezelschap van een 900-broer met een 904 cc paralleltwin, die goed is voor 95 pk bij 9.000 toeren en 90 Nm bij 6.500 toeren. Verder zien we Marzocchi-vering en Brembo-remmen, een rijklaargewicht van 220 kg, een zithoogte van 810 mm, een tankinhoud van 17,8 liter, USB-A- en C-aansluitingen, led-verlichting en een TFT-display.
QJMotor SRK600 RS
Aan de onderkant van het sportieve segment breidt QJMotor uit met de nieuwe SRK600 RS, een opstap-sporter met een 554 cc paralleltwin, die tekent voor 56 pk bij 8.250 toeren en 54 Nm bij 5.500 toeren. Vering en remmerij stammen van respectievelijk Marzocchi en Brembo en verder is deze rijklaar 194 kilo wegende sporter voorzien van led-verlichting, TFT-display, diverse USB-aansluitingen en een toegankelijke zithoogte van 770 mm.
Nieuwe QJMotor SRT-lijn
In de SRT-lijn zet QJMotor in een klap drie nieuwe adventures in verschillende inhoudsklassen op de markt. Veel is er nog niet over bekend, dus we beperken ons tot een aantal kerngegevens. Het topmodel is de SRT900 SX Touring met een 95 pk sterke 904 cc paralleltwin, Marzocchi-vering, Brembo-remmen, 24 liter tankinhoud en 263 kilo rijklaargewicht. Daaronder staat de SRT700 SX Touring, met een 70 pk sterke 698cc paralleltwin, eveneens voorzien van Marzocchi-vering en Brembo-remmen. Deze 700 zet 243 rijklare kilo’s op de schaal en heeft 19 liter tankinhoud. De instapper is de SRT600 SX Touring met een 56 pk sterke 554 cc paralleltwin. Ook hier dezelfde vering- en remcombinatie. Alle modellen rollen op een 19/17-inch-wielcombinatie en zijn voorzien van een TFT-scherm en USB-A- en C-aansluitingen.