S1000RR verfijnd voor circuitgebruik
BMW’s superbike is goed genoeg voor de wereldtitel in het WSBK, maar ook deze wereldkampioen ontkomt voor 2025 niet aan BMW’s verbeterdrift.
Net als alle andere literzware vier-in-lijn modellen van BMW haalt het blok nu de Euro5+ emissie-eisen. Verdere wijzigingen ten opzichte van het 2024-model zijn de vernieuwde winglets die meer neerwaartse kracht genereren. Een voorspatbord met geïntegreerde remleidingen verbetert de koeling van de remschijven. De S1000RR beschikt ook over het M-gashendel met korte slag.
De standaarduitrusting van de RR is verbeterd. Standaard biedt BMW nu de Rijmodi Pro aan. Die bevatten extra ‘Race Pro’-modi, met twee extra combinaties voor gasrespons en motorkoppel, een aanpasbare Engine Brake en Hill Start Control Pro. Een in vijf niveaus instelbaar ABS in de ‘Race Pro’-modi en de ‘Slick’ ABS-instelling zijn ook inbegrepen. Bovendien is Dynamic Brake Control (DBC) toegevoegd aan de lijst van standaardfuncties.
De nieuwe S 1000 RR komt in drie kleurenschema’s: de basisvariant in Blackstorm metallic, de Sport-modelvariant in Bluestone metallic en de M Motorsport-variant in Lightwhite Uni/M Motorsport in combinatie met het M-pakket. De 2025-prijzen van de S1000RR beginnen bij € 24.800,-. Kijk hier voor een dealer in de buurt.