2025 CMX1100 Rebel voller en comfortabeler
Honda’s zware custom krijgt in 2025 meer koppel in het lage en middelhoge toerengebied. Bovendien krijgt de Rebel een ergonomischer zithouding, een 5” TFT-scherm en de DCT-versie krijgt updates om de bruikbaarheid bij lage snelheden te vergroten.
De Rebel keerde in 2017 terug als halveliter en vier jaar later voegde de 1100-variant voor het eerst zijn opwachting. In 2023 kwam daar de CMX1100T Rebel (met de T van Touring) bij en volgend jaar komt daar de CMX1100SE bij. Het trio 1100-Rebels krijgt voor 2025 de nodige aanpassingen die de bruikbaarheid verhogen.
Om het comfort te verhogen staat het stuur 28 millimeter verder naar achter en 12 millimeter hoger. De voetsteunen staan 50 millimeter verder naar voren en het zadel is tien millimeter dikker. Al blijft de zadelhoogte met 710 millimeter extreem laag.
De staande tweecilinder krijgt dezelfde update als de Africa Twin en produceert 65 kW bij 7.250 tpm en 98 Nm bij 4.750 tpm. Die waarden verschillen niet van het 2024-model, maar Honda claimt dat het sterker aanvoelt in het lage en middelhoge toerengebied. Een zwaar vliegwiel draagt bij aan het koppelrijke gevoel van de twin.
Twee DCT-upgrades laten de Rebel soepeler starten vanuit stilstand. Bovendien rijdt de motorfiets gemakkelijker bij lage snelheid – minder dan 10 km/uur – in zeer krappe bochten. Dit vereist een ‘snelle maar zachte’ aandrijving bij kleine gasopeningen.
Kijk hier voor een dealer in de buurt.