Nieuws

Eerste indruk Kawasaki Ninja 650

De Ninja 650 bekleedt als instap sporttoermotor een unieke positie in de motorwereld. De voor 2023 nieuwe tractiecontrole en LED-knipperlichten veranderen daaraan niets, maar maken de Kawasaki nog net iets veiliger voor beginnende motorrijders. Motoplus reed het nieuwste model.

De Z650 (zie test Motoplus 5) en Ninja 650 verschillen grof gezegd slechts door het kuipwerk en stuur. Waar het aantal concurrenten voor de Z650 amper te tellen is, heeft de Ninja het rijk alleen. Yamaha’s R7 of Aprilia’s RS660 zijn sportiever en duurder. Als tweecilinder budget sporttoerder of gekuipte middenklasser bekleedt de machine een unieke positie. Toch heeft Kawasaki hem ook dit jaar verbeterd met tractiecontrole. Ingrijpend zijn de veranderingen niet waardoor de conclusie van deze test ook niet ingrijpend verandert ten opzichte van vorige jaren. De Kawasaki Ninja 650 blijft de vertrouwde licht sturende, makkelijke, zuinige, breed inzetbare en goedkope motorfiets die we al jaren kennen. Laat je niet misleiden door het ‘snelle’ polyester. Deze motorfiets is geen kleine superbike, maar een volgekuipte middenklasser. Hem woest als superbike rijden leert je dat als vanzelf. Een ideale motorfiets om mee te beginnen (35kW-kit beschikbaar), maar inspirerend genoeg om ook ervaren rijders te plezieren.

Wil je echt alles weten over de nieuwe Ninja 650? Lees dan de test in Motoplus 6. Kijk hier voor een dealer in de buurt.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws