+ Plus

Warmdraaien MotoPlus 23-2010

Met dit voorlaatste nummer van het jaar zit de vijfde jaargang van MotoPlus er bijna op. Een lustrum waar we heel erg trots op zijn. Toen we in februari 2006 begonnen met MotoPlus, gaf eigenlijk niemand ons vijf maanden, maar het onverzettelijke enthousiasme van ons kleine team, aangevuld met de kennis en manpower van onze Duitse zusterblad Motorrad bleek MotoPlus toch zijn eigen weg te vinden op de propvolle motorbladenmarkt. Toen ik nu alweer bijna zes jaar geleden samen met mijn compagnon Sebastiaan Horsman begon na te denken over MotoPlus, hadden we in elk geval goed ingeschat dat er in Nederland en Vlaanderen voldoende motorrijders zijn te vinden die graag een motorblad lezen ‘ter lering en de vermaeck’: een blad waarin de leuke kanten van het motorrijden zeker aan bod komen, maar dat toch ook veel nuttige informatie biedt in de vorm van bijvoorbeeld de product- en kledingtesten. Plus natuurlijk onze echte vergelijkingstesten, die zeggen waar het op staat.In de vijf jaar van ons bestaan heeft MotoPlus op alle fronten een indrukwekkende groei doorgemaakt. Niet alleen qua oplage en inhoud, ook ons formaat is met ingang van dit nummer gegroeid. Dit grotere formaat zorgt voor een betere leesbaarheid en grotere foto’s, zodat er voor de echte motorliefhebber elke twee weken nog meer valt te genieten.De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ikzelf als ‘ijkpersoon’ heb gefungeerd bij deze 10% vergroting. Als aankomend vijftiger rennen mijn ogen helaas achteruit en heb ik op diverse strategische plekken in huis, op kantoor en in de werkplaats al een leesbrilletje liggen. Want met name als de lichtomstandigheden minder worden, valt het niet mee om de kleine lettertjes te lezen. Met deze formaatwijziging denken we dat probleem te kunnen tackelen. Bovendien komen de schitterende foto’s – met name bij de uitgebreide testen en fraaie reisverhalen – nu nog beter uit en imposanter over. Op die manier denken we dat MotoPlus ook de komende vijf jaar (en langer!) goed gaat bevallen.In het hart van dit nummer tref je de jaarlijkse 16 pagina’s Koopgids aan, waarin we 199 merken en modellen die in 2011 leverbaar zijn aan je voorstellen. Daarbij geldt deze catalogus meteen als keuzelijst voor de Motor van het Jaar 2011-verkiezing. Met de stemkaart in het hart van dit blad of online kun je je eigen voorkeur uitspreken. Deze verkiezing wordt op exact gelijke manier in negen Europese landen gehouden, zodat er naast een ‘Nederlandse’ Motor van het jaar ook een Europese Motor van het jaar bepaald wordt. En niet door een uiterst select aantal juryleden die zich maar wat graag in de watten laten leggen door de fabrikanten (zoals bij de Auto van het Jaar-verkiezing), maar door de motorrijders zelf!Het uitbrengen van je stem kan trouwens lonen, vraag maar eens aan Valentijn de Pater, Bob Weeting en Stef Delver, die in de voorgaande verkiezingen ook hun stem uitbrachten en eind maart met de prettige mededeling werden gebeld dat zij waren uitgeloot en winnaar waren geworden van respectievelijk een nieuwe Kawasaki Z750, Honda CBR600RR en Yamaha XT660Z Ténéré! Je stem uitbrengen heeft dus echt zin, al was het alleen maar om kans te maken op een spiksplinternieuwe machine. En wat voor één: voor de 2011-verkiezingen hebben we een heuse Triumph Street Triple klaar staan voor een gelukkige winnaar. Deze fantastische naked-bike won al vele vergelijkingstesten, misschien win jij hem nu!Veel geluk. En natuurlijk ook veel leesplezier met deze nieuwe MotoPlus!Eric BulsinkHoofdredacteur MotoPlus[afbeelding;]Eerste cover 2006 herhalen + nieuwe cover (10% groter plaatsen)Sinds de eerste MotoPlus in 2006 hebben we op alle vlakken een enorme groei doorgemaakt!

Lees meer over

Honda Kawasaki Triumph Yamaha

Gerelateerde artikelen

Eerste Test Honda X-ADV

Eerste Test Honda X-ADV

14 november, 2024

Bijna tien jaar na zijn introductie is de X-ADV nog altijd een unieke verschijning. Ligt de concurrentie te slapen ...
Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

31 oktober, 2024

Het was best een gok van Kawasaki in 2012 toen het een dikke vier-in-lijn in een hoogpotig rijwielgedeelte lepelde, ...