Eerste test Moto Morini Seiemmezzo
Moto Morini heeft de smaak te pakken. Eerder dit jaar presenteerde het de allroad X-Cape 649, nu verschijnt er nóg een fraai model: de Seiemmezzo, oftewel ‘zes-en-een-half’ STR en -SCR. In de omgeving van Beaune, Frankrijk maken we kennis met de paralleltwins.
Veel verschil tussen de STR en -SCR is er – op de andere spatborden, zijpanelen, een hoger stuur, flyscreen en draadspaakwielen met andere banden – niet. Maar door die verschillen oogt en voelt de Scrambler (SCR) wel als een andere motorfiets. Wat overeenkomt bij beide modellen is de 649cc paralleltwin in een stalen buizenframe met aluminium achtervork. Kayaba verzorgt aan zowel de voor- als achterzijde de (verstelbare) vering, remmen zijn op beide modellen afkomstig van Brembo. Op een 5,5-inch TFT-dashboard met twee lay-outs is alle informatie duidelijk af te lezen. Ook is er een Bluetooth-functie beschikbaar. Waar het aan ontbreek is een enorme hoeveelheid elektronische instelmogelijkheden, maar die missen we ook niet op deze motoren. ABS is uiteraard wel aanwezig.
Klinkt goed dus, maar hoe rijden beide motoren? En hoe verschillen de STR en SCR eenmaal onderweg van elkaar? Dat lees je uiteraard in MotoPlus 22/2022. Elke twee weken helemaal up-to-date blijven met het laatste nieuws, de meest uitgebreide testen, onderhoudende reportages en sprekende reisverhalen? Kan, gewoon even hier klikken…