Nieuws

Voge komt nu ook met een scooter

Met de Voge SR4 Max 350 zet het Chinese Loncin haar eerste scooter op Europese bodem. Tenminste, onder de eigen naam Voge. De aan deze nieuwe scooter verwante BMW C400GT wordt immers al door Loncin geproduceerd.

Met 350cc en 29 pk positioneert Loncin deze eerste scooter in de hogere middenklasse van het segment. Daar moet ‘ie concurreren met bijvoorbeeld de Vespa GTS300 en modellen als de Piaggio Beverly 400, Honda ADV 350, Kymco DT X360i, Suzuki Burgman 400 en de Sym Maxsym 400. En uiteraard ook die BMW C400GT. Het in grote lijnen identieke BMW-blok levert met 34 pk echter iets meer vermogen, maar de overige specificaties komen met hier en daar slechts minimale afwijkingen overeen. Beide wegen rijklaar 214 kilo, hebben een maximaal toelaatbaar totaalgewicht van 415 kilo en rollen op 15-inch-voorwielen en 14-inch-achterwielen. Beide hebben 12,8 liter tankinhoud, maar de zit op de BMW is met 775 mm net iets hoger dan bij de Voge (761 mm) en de veerwegen van de Duitser zijn iets korter: BMW 110 mm en 112 mm achter, de Voge 112 mm voor en 127 mm achter. Verder heeft de Voge een traploze CVT-versnellingsbak en een balansas die voor het nodige comfort moet zorgen. 

Naast het verplichte ABS beschikt de Voge over tractiecontrole en een in de voorpartij geïntegreerde camera, een dashcam dus. Het startsysteem is keyless en de Voge is voorzien van led-verlichting rondom en een 7 inch metend TFT-dashboard met smartphone-connectiviteit en een USB-aansluiting. Voor he broodnodige zitcomfort moeten de lendesteun en de in hoogte verstelbare ruit zorgen. Ook niet onbelangrijk voor een scooter: bagageruimte. Daarvan heeft de Voge plenty. Een 41,5 liter metend bergvak onder het zadel bijvoorbeeld, waar twee jethelmen in passen. In de voorpartij zitten nog eens twee centraal te vergrendelen bergvakken, waarvan één me USB-aansluiting. De prijs van deze nieuwe Voge is helaas nog niet bekend. 

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws