Retro A2-kwartliter van CF Moto
De CF Moto 700 CL-X was een van de grote (aangename) verrassingen van 2021. Het ambitieuze motormerk brengt nu ook een kwartliter-variant uit. Hopelijk haalt die de Benelux, want hij oogt alvast even goed als de 700.
De – logischerwijze – 250 CL-X genoemde retro roadster is een plaatje om te zien. Het model borduurt voort op de techniek van de 250NK. In Nederland heeft die overigens in de vorm van de 300NK (€ 4.999,-) al een iets potiger opvolger, wat de komst van een 300cc-variant van de CL-X eveneens zeer waarschijnlijk maakt.
De wat hoekiger NK is voor de CL-X vakkundig ‘afgeschuurd’ om de juiste retrolijnen te krijgen. Ronder zijn eveneens de spiegels, banden en koplamp. De zithouding past eveneens beter bij een retro. De nieuwe plek is ontspannen rechtop waar een NK je in een aanvalshouding plaatst. Het rijwielgedeelte beschikt voor over een upside-down vork van KYB en achter over een monoschokdemper van hetzelfde merk. J.Juan neemt het remsysteem voor zijn rekening.
De kwartliter eencilinder meet 249 cc en is goed voor 28 pk en 22 Nm. Vind je dat te mager dan kun je altijd wachten op de iets vollere 300. Die is eveneens goed voor 28 pk, maar heeft 25 Nm net iets meer spierballen. Over leuk gesproken: met een gewicht van 151 kilo is het heerlijk spelen. Voor eventuele twijfelaars: CF Moto geeft twee jaar garantie op zijn producten.