Kawasaki presenteert Special Edition van de Z900RS
Kawasaki’s Z900RS retro classic krijgt gezelschap van een Special Edition-uitvoering. Deze SE is uiteraard voorzien van de bekende 948cc vier-in-lijn met zijn koppelrijke karakter en soepele motorloop en heeft ook dezelfde assistentiesystemen, maar het grote verschil zit hem in de vering.
De achtervering van de standaard versie is op de SE namelijk ingeruild voor een van specialist Öhlins, en wel in de vorm van een S46 achterschokdemper, waarvan de veervoorspanning verstelbaar is. Aanvullend op deze nieuwe schokdemper zijn de veerinstellingen van de Ø41mm-voorvork trouwens gewijzigd. De remmen van de SE bestaan uit hoogwaardige Brembo-onderdelen. Aan de voorzijde vind je een set radiaal gemonteerde Brembo M4.32 remklauwen en twee Ø 300 mm grote Brembo remschijven. In combinatie met de radiale Nissin hoofdremcilinder en de staalomvlochten remleidingen moet dit volgens Kawasaki voor betere remprestaties en een progressiever gevoel in het remhendel.
Als kers op de taart wordt met de ‘Yellow Ball’ kleurstelling een van Kawasaki’s meest begeerde kleurenstelling uit de jaren ’70 nieuw leven ingeblazen. De metallic zwarte lak is een variatie op de originele ‘Fireball’ kleurstelling van het vroegere icoon, Z1. Verder is de Special Edition meteen herkenbaar aan de goudkleurige wielen en voorvork. Medio november staat de Special Edition bij de dealer. De prijs wordt op een later moment bekendgemaakt.