Nieuws

Moto Guzzi V7 (2021): Nieuw blok, meer vermogen

Moto Guzzi heeft haar V7-modelreeks een flinke update gegeven, met als grootste nieuws dat de V2 nu 850 cc meet. Het nieuwe in Mandello ontwikkelde blok, is een afgeleide van de krachtbron uit de de V85 TT. Naast een grotere cilinderinhoud, is ook het vermogen van de V7 met 25 procent gegroeid.

Een bijzonder moment voor Moto Guzzi. In het jaar van de 100ste verjaardag van het merk wordt de V7 uitgerust met een 850 cc V2. Best opvallend, want de V7 zat al bijna 10 jaar nagenoeg onveranderd in het gamma van Guzzi. Met het nieuwe blok groeit het topvermogen van de V7 van 52 naar 62 pk. Het maximale koppel van de naked is eveneens toegenomen van 60 naar 73 Nm. Net wat minder dan in de V85 TT, want de allroad heeft een top van 80 pk en 80 Nm koppel.

Vanwege het nieuwe blok, is het frame van de V7 ook licht aangepast. Zo is het stalen buizenframe is ter hoogte van het balhoofd extra verstevigd. De voetsteunpositie, het zadel en de schokdempers zijn eveneens aangepast, voor meer comfort tijdens het rijden. Verder heeft de nieuwe V7 een aantal onderdelen van de V9 overgenomen. Waaronder de sterkere cardan-aandrijving en het bredere achterwiel, die nu 150/70-17 is. Aan de voorzijde blijft het bij een 100/90 band op een 18 inch velg.

Moto Guzzi brengt de nieuwe V7 in twee varianten uit. Te weten de V7 Special en de V7 Stone. De V7 Stone is daarbij de wat modernere variant met een digitaal dashboard, ledkoplamp en aluminium gietwielen. De V7 Special kiest voor een wat meer klassieke look met spaakwielen, analoge tellers en een traditionele ronde koplamp. Bij de kleurstellingen is er bij de Stone keuze uit zwart, blauw en oranje. De Special zal er in het donkerblauw en grijs komen.

Moto Guzzi laat weten dat nieuwe V7’s ook als A2-motor beschikbaar zullen zijn. Beide modellen moeten rond februari bij de dealer staat. Hoeveel de motoren gaan kosten, wordt later bekendgemaakt.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws