Nieuws

Eerste Test Ducati Multistrada V4S

Ducati: het merk van de kleur rood, maar ook van dikke 90°-V-twins en de hoogwaardige desmodromische klepbediening. Ook in Italië veranderen de tijden echter, met hun nieuwe toerparadepaardje slaat de Bolognese firma namelijk nieuwe wegen in!

De nieuwe Multistrada, want daar hebben we het natuurlijk over, krijgt als toevoeging V4. Een verwijzing uiteraard naar de nieuwe blokconfiguratie, waarmee Ducati al de nodige ervaring opdeed met de woeste Panigale. De nieuwe Multistrada V4 komt er meteen in drie verschillende uitvoeringen: naast de standaardversie is er nog een V4S en V4S Sport. Vergeleken met het standaardmodel hebben de S-versie’s onder meer grotere voorremmen, elektronische instelbare Skyhook-vering, uitgebreidere elektronica en een groter en luxer TFT-display. Alle drie hebben ze trouwens een bijzonder uitgebreid elektronicapakket aan boord.

Naast de twee extra cilinders slaat Ducati ook op andere vlakken een nieuwe weg in. Zo neemt het afscheid van de enkelzijdige swingarm, toch ook wel een designstatement waar het bekend om staat, en heeft de desmodromische klepbediening plaatsgemaakt voor een meer conventionele klepbediening met kleine slepertjes en klepveren. Desondanks hoeven de kleppen van de 170 pk sterke Multistrada pas om de 60.000 kilometer worden gesteld.

In België gingen wij voor het eerst op pad met de nieuwe V4S. Welke indruk de ravissante ‘granturismo’ maakte? Dat lees je allemaal in MotoPlus 24/2020 (vanaf vrijdag 11 december in de winkel).

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws