Nieuws

Vergelijkingstest 5 middenklasse allroads

Geen klasse zo populair als de allroad/crossover. Niet verwonderlijk, want als geen ander weten ze verschillende talenten onder één dak te vangen. Ontspannen reizen, sportief stukje sturen, een onverhard pad, ze kunnen het allemaal moeiteloos. Zo bewijst ook het kwintet middenklasse allroads waar wij mee op pad gingen!

Dat middenklasse wordt in dit geval vooral bepaald door het vermogen van de machines, niet de cilinderinhoud of prijs. Zo op het eerste oog lopen de BMW F850GS, Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES (oef!), KTM 790 Adventure, Suzuki V-Strom 1050XT en Triumph Tiger 900 GT Pro conceptueel gezien behoorlijk uiteen. En dat klopt ook, qua prestaties echter niet, de vermogens liggen namelijk tussen de 95 en 107 pk, redelijk vergelijkbaar dus. Bovendien hebben ze nog wat anders gemeen: ze excelleren niet op één bepaald onderdeel als pure specialisten, maar komen op meerdere fronten gewoon goed uit de hoek.
Verschillen zijn er uiteraard ook, kijk alleen al naar de blokconfiguraties. Paralleltwin, V-twin, driecilinder lijnmotor, en cilinderinhouden tussen de 800 en 1.100 cc, er zijn duidelijk meerdere wegen die naar Rome leiden.

Welke weg valt het beste in de smaak? Dat zoeken we voor je uit in MotoPlus 18/2020, waarin dit vijftal op vijf fronten, te weten motorblok, rijwielgedeelte, praktijk, veiligheid en kosten, kritisch langs de meetlat wordt gelegd. Benieuwd welke zijn neus als eerste over de meet stuurt? Ga dan nu naar de winkel of sluit hier een abonnement af.

Gerelateerd nieuws

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

13 december, 2024

Inmiddels ligt MotoPlus 24 alweer in de winkelschappen en bij je thuis op de mat. De laatste van het jaar alweer en ...

Overig nieuws