Persbericht

CL Brakes C60: voor het intensieve remmen

Of het nu om de auto, motor of mountainbike gaat, CL Brakes-producten zijn altijd ontwikkeld met het oog op wedstrijdrijden. Het lang bestaande partnership met Johann Zarco tijdens zijn seizoenen bij Moto 2 is daar het perfecte voorbeeld van. Daardoor is de ontwikkeling van de laatste generatie gesinterde C60-remblokken met een keramische behandeling mogelijk geworden.

Het zijn dezelfde remblokken die vandaag de dag aan klanten worden aangeboden voor uitsluitend gebruik op het circuit. Ze zijn ontwikkeld om de beste en hoogste wrijvingscoëfficiënt te verkrijgen, wat het mogelijk maakt om steeds weer de grenzen van het remmen voor de veeleisende gebruikers ietsje te verleggen. Ze profiteren bovendien van een keramische behandeling voor intensief gebruik.

De praktijk van de motorfiets op het circuit eist het uiterste van het materiaal. Enerzijds door de hoge snelheden en anderzijds door de intensiteit van het afremmen. De nieuwe keramieken C60-remblokken van CL Brakes zijn perfect aangepast voor supersportieve, sterkere en snellere motorfietsen, onderhevig aan aaneenschakelingen van accelereren en remmen die zeer sterke en zich herhalende temperatuurverhogingen met zich meebrengen.

De C60-remblokken zijn een technisch antwoord op veeleisende bestuurders tijdens sterk ondersteunend remmen, kort of lang, voor gebruik op het circuit. De CL Brakes-remblokken, die gefabriceerd worden in de historische Franse industrieplaats Gennevilliers, maken gebruik van een materiaal uit gesinterd metaal, een legering van metaal en grafiet verkregen door het sinteringsproces. Is de legering eenmaal verkregen, dan wordt deze onder druk geagglomereerd op de sokkels, waarna het geheel wordt verhit bij een zeer hoge temperatuur om een stevig, hecht object te produceren. Dat is het sinteringsproces. De keramische behandeling op de C60-remblokken garandeert een hogere wrijvingscoëfficiënt en mechanische weerstand dan die van traditionele remblokken. De weerstand tegen hitte en temperatuurverhogingen garandeert constant hoge prestaties van de remblokken bij de herhaling van het remmen, kort of lang.

De C60-remblokken zijn uitsluitend bestemd voor intensief gebruik op het circuit. Alle remblokken van de CL Brakes-remmen profiteren van de NoNiTech® technologie. Ze bevatten geen asbest, nikkel, lood of andere toxische stoffen. De C60-remblokken worden natuurlijk toegepast in sportieve, moderne motorfietsen, maar ook bij oudere modellen zoals de Ninja 750 vanaf 1989, de GSX-R sinds 1993 of de Aprilia RS 125 sinds 1993. En vergeet ook niet eventuele toepassingen bij Supermotard voor gebruik op het circuit.

Nieuw:
Ducati 1103 Panigale V4 / S / Special (2018-…)
Ducati 1299 Panigale R FE (2018-…)
Honda CBR 1000 RR Fireblade SP / SP2 en C-ABS (2017-…)
Suzuki GSX-R 1000 R / R Origin (2018-…)
BMW S 1000 RR (2019-…) komt er aan

Aanbevolen verkoopprijs: vanaf 79,- euro. Meer info: www.bihr.nl

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Reizen over het dak van Sardinië!

Reizen over het dak van Sardinië!

19 november, 2024

Het Gennargentu-gebergte vormt het dak van Sardinië. Het is één van de meest rustige plekken van het eiland en ...

Overig nieuws