Kawasaki presenteert gloednieuwe ZX-6R voor 2019
Geslachtofferd door de Euro4-norm verdween Kawasaki’s ZX-6R afgelopen jaar enigszins met stille trom van het Europese motortoneel. Gelukkig hoeven we het niet lang zonder de Japanse supersporter te doen, de nieuwe 2019-versie heeft de Euro4-barrière geslecht en mag zich daarnaast ook nog op andere updates verheugen.
Maar te beginnen bij de 636 cc vier-in-lijn, die nu dus netjes volgens de huidige Europese emissie-eisen uitademt. Dat zonder dat de prestaties het kind van de rekening zijn geworden trouwens. Het koppel is met maximaal 71 newtonmeter bij 11.000 toeren onveranderd, het maximale vermogen ligt met 130 pk exact één pk onder dat van zijn voorganger, een te verwaarlozen verschil dus. Voor een nog bruikbaarder straatkarakter kreeg de ZX-6R een kleiner voortandwiel (15 i.p.v. 16 tanden), waardoor ‘ie net even wat meer bruikbare trekkracht op het asfalt gooit.
Verder is ook het design van de rijklaar 196 kilo wegende ZX-6R, die nu standaard wordt geleverd met Bridgestone Hypersport S22, wat aangescherpt. De achterzijde is duidelijk scherper getekend, wat ook geldt voor het nieuwe frontje met LED koplampunit.
De nieuwe Kawasaki ZX-6R komt er in twee kleurstellingen (limegroen/zwart/grijs en volledig zwart), de prijs wordt in een later stadium bekend gemaakt.