Harley-Davidson’s toekomstplannen: Streetfighter, allroad en elektrisch
Harley-Davidson wil nieuwe klanten vinden en waagt zich daarom op nieuwe grond. Zo kunnen we volgens de Amerikaanse motorbouwer tussen nu en 2022 een adventure, streetfighter en elektromotor van Harley verwachten.
Onder het slogan ‘More Roads to Harley-Davidson’ is Harley-Davidson een marketing offensief begonnen, dat naast de nieuwe modellen ook bestaat uit het versterken van het dealers-netwerk en het vernieuwen van de distributie.
In het middensegment wil Harley-Davidson een nieuwe modulaire serie met vier verschillende blokken introduceren die variëren van 500cc tot 1.250cc. Deze moeten verschillende markten bedienen. Deze nieuwe modellen moeten in 2020 voor het eerst te koop zijn, te beginnen met de Harley-Davidson Pan America 1250, de eerste adventure-touring van de Amerikanen. Later volgen het Streetfighter-model, dat qua design wel wat weg heeft van de Buells en een volledig watergekoelde V2 die lijkt op de huidige Fat Bob.
2022
Harley laat weten dat er tot 2022 nog verschillende modellen gepland staan die de drie segmenten voor het merk nog verder moeten aankleden. Dat geldt ook voor de elektrische tak van Harley. Zo zal de LiveWire, die al voor 2019 gepland staat, in 2022 zeker niet de enige elektrische motor van de Amerikanen zijn.
Daarnaast heeft Harley-Davidson aangekondigd om in samenwerking met een Aziatische fabrikant een voordelige motor te ontwikkelen met een cilinderinhoud van tussen de 250 en 500 cc. Deze motor is vooral bedoeld om ook de groeiende markt in Azië te bedienen.
De Amerikanen hebben naast alle nieuwe modellen ook op het gebied van marketing grote veranderingen aangekondigd. Zo zijn er samenwerkingen aangegaan met grote e-commerce providers en wil het merk ook digitaal groeien. We kunnen dus nog een hoop verwachten van Harley-Davidson!