Vooruit,terug in de tijd!
De afgelopen jaren waren die van de engineers en marketeers.
Dat resulteerde in fantastische producten – let op: marketeers spreken over "Het product ‘motorfiets ‘in de markt zetten" – maar ook tot wat dingen die feitelijk nog al onzinnig waren en zijn wanneer je er eens even rustig over ging nadenken. De topsnelheid electronisch begrenzen op 299 km/u? Het koppel in de laagste versnellingen electronisch casteren omdat de achterkant anders alleen rokend en slingerend over de weg zwerft?
Nu zijn we blijkbaar terug in rustiger vaarwater. Er komen weer steeds meer motorfietsen die niet uit een Japanse tekenfilm ge-copy/pasted zijn, maar gewoon weer op motorfietsen lijken waar je lekker op kunt rijden… Omdat je daar domweg geen rocket science voor nodig hebt. Hoe keuk dat soms ook kan zijn.
Een aardige insteek. En beter voor de prijs ook.
We berichtten al eerder over het nieuwe motorrijden en blijven dat doen. En we stonden daarom hebberig en vertederd bij een motorfiets die een oprecht eerbetoon uit een ikoon uit het verleden is. Niet licht, niet elektrisch of superzuinig, maar wat een echte motorfiets!
Met de CB 1100 grijpt Honda terug naar de basis die motorrijden spannend maakte: de CB750. En daar is ‘Big Red’ trots op.
Laat 2013 maar komen!