Drudi doet Honda
Zijn stijl kent waarschijnlijk iedereen met ook maar een greintje motor in het bloed: Aldo Drudi is al jaren verantwoordelijk voor de veelal opvallende designs van Valentino Rossi’s helmen. De ontwerper uit Rimini laat echter zien ook prima raad te weten met een motorfiets, getuige dit studiemodel dat in lokaal dialect de naam Burasca draagt, in goed Nederlands storm. Het project is een directe samenwerking met Honda, dat dan ook de basis, een VFR1200F, ter beschikking stelde. Drudi voorzag de sporttoerder dankzij compleet nieuw kuipwerk van een duidelijk ravissanter uiterlijk, met onder andere een meer naar voren gerichte zitpositie, speciaal Akrapovic uitlaatsysteem met ovale einddempers, Öhlins veerelementen, Nissin rempartij en diverse lichtgewicht onderdelen van carbon, titanium en een aluminium/zink/magnesium-legering. De 180 pk sterke V4, frame, aandrijflijn en koppeling bleven ongewijzigd, het gebruik van legio lichtgewicht onderdelen had echter wel een flinke invloed op het gewicht, dat met 240 kilo een slordige dertig onder dat van het origineel ligt. ABS vond Drdi trouwens niet nodig, aangezien de Burasca enkel voor “doorgewinterde sportrijders” bedoeld is. Waarvan akte!