bezorg klachten MotoPlus
Er bereiken ons momenteel veel klachten over de bezorging van MotoPlus 6 en 7, die afgelopen donderdag (22 maart en 5 april) bij de abonnee’s in de brievenbus had moet liggen. Deze bezorgingsproblemen liggen echter niet bij MotoPlus of onze drukker, want MotoPlus 6 en 7 zijn door ons tijdig aangeleverd bij PostNL.
PostNL is echter met een grote reorganisatie bezig. 171 locale vestigingen van PostNL, waar de post voor de regio werd gesorteerd, zullen sluiten en deze activiteiten worden nu gecentraliseerd op 9 locaties. Vanaf 19 maart wordt alle post dus op deze centrale locaties kant en klaar gemaakt voor de postbezorgers, zoals ook te lezen is op het perscommuniqué dat PostNL inmiddels heeft uitgegeven. (En die hieronder is te downloaden.)
Omdat deze omschakeling verre van soepel verloopt, zijn er afgelopen week enorme vertragingen opgelopen in de postbezorging. Inmiddels werkt PostNL op volle kracht om deze achterstand weg te werken. Daarvoor zijn momenteel zelfs meer mensen ingezet dan normaal gesproken in de periode vlak voor de kerstdagen.
MotoPlus-lezers (en lezers van veel andere door PostNL bezorgde bladen) ondervinden echter veel hinder van de reorganisatie van PostNL. PostNL heeft echter beloofd dat de bladen die op dit moment nog steeds niet bezorgd zijn binnen afzienbare tijd in de brievenbus zullen liggen.