Nieuws

Honda nieuws voor 2012

Honda heeft tijdens een presentatie in Milaan haar line-up voor 2012 gepresenteerd.

De grootste aandachttrekker was de al eerder aangekondigde Crosstourer als compleet nieuw allroad model met het 1237cc tellende V4 motorblok uit de VFR1200F,

Deze motor wordt lijnrecht tegenover de BMW R1200GS gepositioneerd.

De CT is leverbaar met het vernieuwde Dual Clutch Transmission systeem als optie en met standaard Traction Control, 3-elektronische instelbare rijmodi en Combined ABS. In de Crosstourer levert de 1200 nu 129,3 pk bij 7750 tpm en een maximaal koppel van 126Nm bij 6.500 tpm. De tankinhoud is 21,5 liter. De wielbasis is 1595 mm, het voorwiel is 19 inch en het achterwiel 17. Het gewicht is een stevige 275 kilo rijklaar voor de standaard versie en 10 kilo meer voor de DCT-versie.

Zoals al bekend kreeg de nieuwe 2012 CBR1000RR Fireblade in de "20 Years" versie wel een make over maar technisch verandert er weinig. Updates zijn er voor de voor- en achtervering, de wielen, het dashboard en de injectieinstellingen.

Ook de GL1800 Goldwing kreeg de eerder in Amerika al getoonde detail aanpassingen; een milde facelift, aangepaste kofferruimtes en een verbeterde stabiliteit en windbescherming. Daarnaast werd een nieuw audio- en navigatiesysteem gemonteerd.

De Honda NC700S Naked is volgens Honda een motor die fijn is om te berijden  voor een redelijke prijs. De insteek waar motorfietsen ooit uit geboren zijn dus. De Honda NC700X cross-over brengt met lange veerwegen en overzichtelijk zithouding van een off-road motor een pakket met veel stabiliteit, remeigenschappen en motorprestaties. De NC700S en de NC700X hebben het zelfde tweecilinder in lijn motorblok van 670 cc met een verbruik van 1 liter op 27 km en een actieradius van 400 km. Het vermogen is 47,6 pk bij 6.250 tpm en het koppel 60 Nm bij 4.750 tpm.

Licht, makkelijk te besturen en met een flexibele zitpositie zijn beiden geschikt voor urban gebruik in de stad als voor lange afstanden. Als naked is de NC700S slechts voorzien van minimale styling om de Randstedelijke inzetbaarheid te benadrukken. De NC700X heeft ruige looks om daarmee zijn brede talenten te tonen. Beiden zijn leverbaar met 6 versnellingsbak of de tweede generatie van Honda’s Dual Clutch Transmission. ABS is als optie leverbaar.

Honda heeft de VRF1200F voor 2012 verder ontwikkeld. De Sports Tourer levert nu meer koppel tusssen 2.000 en 4.000 tpm. Veranderingen aan de PGM-FI Injectie en een grotere tank zorgen ervoor dat de VFR nu een actieradius heeft van meer dan 300 kilometer. Er is ook het Honda Traction Control System en is de Dual Clutch Transmission aan boord. Qua looks heeft de VFR nu LED knipperlichten en nieuwe kleuren.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws