Nieuw: Victory Octane
De nieuwe Octane is ook Victory’s sterkste productiemachine ooit. Gezegend met een lekker laag, optisch ook gespierd silhouet valt bij de eerste blik direct één ding op: het gemis aan koelribben. Tussen de buizen van het wiegframe huist, voor het eerst in het bestaan van de Amerikaanse firma, een volledig nieuw ontwikkelde, vloeistof gekoelde 60° V-twin met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. De maximaal 104 pk en 99 newtonmeter koppel sterke V-twin brengt zijn vermogen en koppel via een zesversnellingsbak en riemaandrijving over naar het achterwiel. Het rijwielgedeelte wordt gecompleteerd door een conventionele, niet instelbare Ø 41 telescoopvork aan de voorzijde en duoschokbrekers achter waarvan de veervoorspanning verstelbaar is. Redelijk basic allemaal, en dat geldt ook voor het remsysteem met een enkele schijf voor en achter. Wel standaard aan boord: ABS. De 243 kilo wegende Amerikaan rolt over een 18 inch voorwiel, achter is een 17 inch velg gemonteerd met redelijk bescheiden 160-achterband. De nieuwe Victory Octane is er in een matgrijs jasje, de vanaf prijs bedraagt € 14.999,-.