Gewoon;betaalbare motoren
De grote fabrikanten hebben het al gezegd: ze willen zich gaan focussen op de groeimarkten. Daar zijn motorfietsen vervoer voor de massa. En er zit daar in Azie, India en Afrika ook een massa jeugd.
Die lichte – en betaalbare – machines zullen ongetwijfeld ook onze kant op komen. En misschien kunnen ze het tij in motorland keren. Als de Nederlandse regering de Europese motorrijbewijs wetgeving gaat aanhouden ten minste.
Dan krijgen we in Motoplus tests die op dezelfde leest geschoeid blijven, maar toch heel anders worden.
Indiaas grootste motorblad ‘Bike India’ pakte recentelijk bijvoorbeeld grot uit met een vergelijkingstest tussen de TVS Apache RTR (17,3 pk @ 8.500 tpm), de Yamaha YZF R15 (17 pk @ 8.500 tpm), de Bajaj Pulsat 220F (21,04 pk @ 8.500 tpm) en de Honda CBR250R (25,3 pk @ 8.500 tpm). Volgens Indiase motorbegrippen zijn dat ‘middelzware motoren’.
De CBR won