De reis is het doel
Dat was de reden dat er maandag geen nieuws online was van af deze post. We reden van af zaterdag op twee heel lichte motorfietsjes naar Cadzand Bad en terug. Met een dag relatieve rust tussen de heen – en terugreis.
Want op een Honda S90 uit 1966 en een net zo oud lijkende 120 cc Super Cub kloon van nog geen jaar oud die we hadden geleend van Dimitri van de Super Motor Company (www.supermotorcompany.com) is de reistijd tussen Arnhem en Cadzand Bad (261 km volgens de routeplanner) toch wel een uurtje op 9, bijna tien.
De reis was er eentje uit nostalgische overwegingen. De kleine honda woont al 35 jaar bij zijn baasje. En de Super Motor was het eigen exemplaar van Super Motor Company eigenaar Dimitri. “Hij is net getuned, hij is nog niet helemaal lekker afgesteld, maar neem hem maar gewoon mee… Top!
Dan rijdt je over Nederlandse wegen waar je je regelmatig nog ion de jaren zestig waant. En op deze manier reizen is natuurlijk helemaal Zen: Het doel van de reis is de reis. Niet het punt van aankomst.
De pas gereviseerde. echt klassieke Honda heeft een ‘Dauergeschwindigkeit’ van 70. De (getunede) 120 cc Super Motor kon aanzienlijk sneller en is -hoe onzinnig ook – gewoon snelweg bestendig.
En of er tijdens de drie daagse trip van 600+ km nog problemen waren?
Nee hoor. De Honda deed zijn reputatie eer aan de de Super Motor bewees dat het een goed idee van BMW is geweest om de motorblokken van de F800’s ook in China te laten maken. Tanken en rijden. Heerlijk.
De opmerking over hoe echt we als motorrijders waren kwam van een Aprilia piloot die ons tijdens een tankstop verraste. Nog zoiets feestelijks: de tank van de Super Motor is slechts krap drie liter ‘groot’.