Poos niets van gehoord…
Korea is volgens een kennis niet interessant om te leven of te bezoeken. Je kunt wel zaken met Koreanen doen. Maar terwijl Hyosung toch een heel bedrijf is, wil het hier in Europa maar niet lukken met de verkoop van de 650- en tegenwoordig zelfs bijna 700 cc modellen.
De Nederlandse invoer gaat voor zover nog bestaand via Hyosung.be en Hyosung.de. De Belgische site is bijgewerkt tot 2009.
Waarom toch? De motormarkt groeit minimaal tot niet. Er is dan sprake van een ‘verdringingsmarkt’ voor nieuwkomers. En om te verdringen moet je heel wat in huis hebben. Koreaanse motorfietsen voegen niets toe. Ze zijn goedkoper dan hun klassegenoten. Maar hebben geen roem of reputatie. Bovendien durven moderne Europeanen niet makkelijk aan iets nieuws te beginnen. ‘Want je weet maar nooit’.
Wij kennen een paar Hyosung rijders waar van de ene toch al 50D probleemloze kilometers heeft gereden. Hij rijdt zijn motor op. Want de verkoopwaarde is nihil.
Op Marktplaats zwerven al een poosje wat Hyos met nul tot weinig kilometers. De vraagprijzen zitten allemaal op ongeveer hetzelfde niveau. Mogelijk zet een teleurgestelde handelaar zijn familie in om van zijn voorraad af te komen.
De moraal van dit verhaal? Het is enorm moeilijk een nieuw merk in de markt te zetten. En Hyosung is het even niet gelukt. Maar de 2011 modellen zijn al weer bekend
Als er een importeur is, dan mag die zich melden