Nieuws

De gele reus ontwaakt

Chongqing Jialing gaat middelzware- en zware motorfietsen maken.

En het bedrijf wil weer de grootste motorfietsproducent van China – en wat later ter wereld – worden. De verhuizing van uit  Shuangbei naar Bishan in dezelfde provincie moet in juni helemaal rond zijn. Mr. Duan Xiao, Jialing Group’s General Manager vertelde dat Jialing op de nieuwe locatie zou gaan proefdraaien van januari tot maart 2012 en daarna op volle kracht zou gaan produceren In juni zouden de laatste schoonmakers uit de oude fabriek zijn verdwenen.

De Chinese motormarkt ontwikkelt zich razendsnel vanuit de ‘ goedkope transport voor de massa’ hoek naar het werkveld dat ons sinds Honda zo bekend is: “ You meet the nicest people on a Honda” was de kreet waarmee motorrijden tot sociaal geaccepteerde lifestyle werd verheven.

Motorrijden is leuk, maar dan moet je wel op iets rijden waar je mee voor de dag kunt komen.

Dat hebben de Chinezen inmiddels begrepen.
Mijnheer Wang Min, de Secretary General van de ‘China Motorcycle Business’ zei dat zelf.

En de zaken worden drastisch aangepakt. De Chongqing Lifan Group werkt samen MV Agusta om een volwassen serie internationaal scorende, zware.motoren te ontwikkelen. Ze mikken op een gamma tussen de 300-800 cc. Om te beginnen.

Apart van Jialing en Lifan, hebben ook Chongqing’s andere motorfietsmakers Loncin, Zongshen en Huansong.de strijdbijl opgegraven. Ze gaan ook zware motorfietsen maken…

Wordt vervolgd.

Reken maar… En vertel je kleinkinderen later maar dat je het Chinese geweld vanaf het begin af aan hebt gevolgd in Motoplus…

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws