Nieuws

Nieuws uit Beieren

In de vergelijkingstest in de huidige MotoPlus vragen vragen we ons al af of de Adventure niet de betere GS is. Tussen 2.000 en 3.500 toeren draait het blok namelijk gelijkmatiger en soepeler, zonder daarbij trager aan te voelen. Verantwoordelijk daarvoor is de 950 gram zwaardere krukas van de Adventure, en die komt nu  ook in de standaard GS.
Afgezien van de nieuwe kleuren, waaronder het ‘Frozen Darkblue metallic’ van de foto, hebben de andere wijzigingen aan de GS betrekking op de opties. Zo is de GS sinds afgelopen maand ook leverbaar met ‘Keyless-Ride-System’ en een quickshifter. De meerprijs daarvan was op moment van schrijven nog niet bekend. Het ‘Keyless-Ride-System’ registreert de transponder in de contactsleutel, zodra deze binnen een afstand van twee meter van de motor bevindt. Met een druk op de knop kan dan het stuurslot worden ontgrendeld, het contact worden ingeschakeld en de motor worden gestart. Ook de tankdop en een eventueel alarm zijn met dit systeem verbonden. Met de Schakelassistent Pro, die eerder zijn opwachting maakte in de RT-serie, kan er op- en teruggeschakeld worden zonder de koppeling te gebruiken. Beide features komen uiteraard ook voor de Adventure beschikbaar. Voor mensen die een Adventure schrikbarend hoog vinden, biedt BMW naast een lager zadel (minus 50 mm naar 860/840 mm) nu ook de mogelijkheid om het zadel van de standaard GS te monteren (nog eens 20 mm lager). Ook dit tegen meerprijs.
De K1600GT en GTL, de beide zescilinders van BMW, krijgen vanaf komende herfst tractiecontrole en een nieuw vormgegeven cockpit. De sinds deze maand leverbare K1300S Motorsport vervangt de huidige K1300S-modellen. Info: www.bmw-motorrad.nl

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws