MOTOPLUS 15 – 2014
Vrijdag 25 juli ligt MotoPlus 15 in de winkel en op de deurmat van abonnees. In dit laatste nummer voor onze vakantie (zie ook verderop in deze nieuwsbrief) schotelen we je uiteraard het nodige leesvoer voor om de ‘MotoPlus-loze’ weekjes door te komen. Allereerst een zeer uitgebreide vergelijkingstest, of beter concepttest, waarin we op zoek gaan naar het antwoord op de vraag: is de moderne allroad de betere toermachine? Dat doen we door drie allroad en drie toerfietsen met dezelfde technische basis van drie merken naast elkaar te zetten. In een andere vergelijkingstest zetten we de Ducati Diavel Carbon en de MV Agusta Dragster 800 naast elkaar in een ‘sprint à deux’. En terwijl de Tour de France op z’n eind loopt, rijden we ook kort met de wel zeer aantrekkelijk geprijsde Tour Edition van Kawasaki’s 1400GTR.
Nog steeds aan het broeden op een uitdagende vakantiebestemming? We trokken door de indrukwekkende Pyreneeën voor een flinke dosis zon, zee en bergen! Heerlijk bijtanken. Bij Boonstra Parts in het Friese Ureterp nemen we een kijkje hoe het er aan toe gaat bij een modern motordemontagebedrijf. Dat slaat meteen een mooi bruggetje naar het techniekverhaal in MotoPlus 15, waarin we de achterwielophanging eens onder de loep nemen. In een uitgebreide praktijktest onderwerpen we 14 paar luchtige zomerhandschoenen aan een intensieve test. Jerry Krijn laat in Mijn Trots zijn bijzondere Moto Guzzi zien, een samensmelting van een V1000G5 en een California II en in de occasionrubriek staat de Yamaha XT1200Z Super Ténéré centraal.
Uiteraard in MotoPlus 15 ook ruim aandacht voor de MotoGP-race op de Duitse Sachsenring, waar Marc Marquez verder schaafde aan zijn 100%-score en het WK Superbike op het Amerikaanse Laguna Seca, waar de Superbike-mannen twee manches reden.
Klik hier als je de volledige inhoud van MotoPlus 15 wilt lezen.